Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Annemieke Leusink - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen! - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Annemieke Leusink - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

03 November 2012 | Indonesië, Soerabaja


Gisteren met wat vochtige ogen afscheid genomen van mijn familie. Na de douane had ik nog maar een uurtje voordat ik kon gaan boarden. Deze tijd was dan ook snel voorbij nadat ik geld had gepind en wat euro’s had ingewisseld voor dollars. De vlucht is prima verlopen. Het slapen afgewisseld met het kijken van series en films, kletsen met de ‘buren’ en heel veel lekker eten! Voordat ik het wist was ik in Singapore. Ik kon mijn ogen niet geloven.. zoveel winkels en mensen. Je hebt er zelfs een sportschool en allerlei massages om je lichaam klaar te maken voor de volgende lange vlucht. Ik had een kleine twee uur voordat ik kon boarden voor de vlucht naar Surabaya, en ben lekker gaan rondwandelen. De vlucht naar Surabaya ging ook snel voorbij en ook hier kreeg ik weer eten. Dit heb ik niet helemaal opgegeten omdat ik een beetje vol begon te raken van al dat eten aan boord. Toen ik in Surabaya aankwam was het eerste wat ik dacht: wat is het hier ontzettend warm! Later bleek dat het ook 36 graden was, dus dan mag ik het wel warm hebben met mijn spijkerbroek, wandelsokken, bergschoenen en fleecevest aan ;) Ik voelde de zweetdruppels van mijn rug en gezicht glijden.. Toen ik richting de immigratie en bagage ging, kreeg ik wel weer even de kriebels in mijn buik. Is mijn visum goed om het land binnen te komen en heeft mijn backpack wel dezelfde lange reis gemaakt als ik? Alles is goed gekomen en toen ik naar buiten liep, zag ik al twee jongens staan met het bordje: Annemieke HOLLAND.. dat is niet te missen. Deze jongens studeren ook geneeskunde en zijn lid van de organisatie SCOPE. Een vriend van hun kwam hierna snel met de auto MET AIRCO naar ons toe en we zijn toen via een tussenstop bij de KFC naar de universiteit Airlangga gereden. Hier heb ik Zahra ontmoet, een meisje ook van SCOPE, bij wie ik in huis mag slapen gedurende de komende vier weken.
Als verrassing hoorde ik dat Liz, een meisje uit Nijmegen die in oktober een stage heeft gedaan hier in Indonesië, ook bij Zahra logeerde en hier nog één nacht zou blijven voordat ze verder gaat reizen.
De rest van de dag heb ik het huis een beetje verkend, geslapen en mijn tas uitgepakt. ’s Avonds was er een afscheidsfeestje voor Liz en een welkomsfeestje voor mij gepland in een restaurant. Het was een erg gezellige avond met veel en lekker Indonesisch eten!

Sampai jumpa!

  • 03 November 2012 - 05:12

    Josephine Latumeten:

    Lieve Annemieke,

    Leuk verhaal. . . . . het gaat je goed. . . . ben wel zeker van. Bij het begin wees voorzichtig met wat je eet, (probeer coca cola met ijsklontjes te vermijden). Even wennen met al die Spice-food.

    Veel liefs,
    Phine

  • 03 November 2012 - 05:12

    Josephine Latumeten:

    Lieve Annemieke,

    Leuk verhaal. . . . . het gaat je goed. . . . ben wel zeker van. Bij het begin wees voorzichtig met wat je eet, (probeer coca cola met ijsklontjes te vermijden). Even wennen met al die Spice-food.

    Veel liefs,
    Phine

  • 03 November 2012 - 05:12

    Josephine Latumeten:

    Lieve Annemieke,

    Leuk verhaal. . . . . het gaat je goed. . . . ben wel zeker van. Bij het begin wees voorzichtig met wat je eet, (probeer coca cola met ijsklontjes te vermijden). Even wennen met al die Spice-food.

    Veel liefs,
    Phine

  • 03 November 2012 - 05:12

    Josephine Latumeten:

    Lieve Annemieke,

    Leuk verhaal. . . . . het gaat je goed. . . . ben wel zeker van. Bij het begin wees voorzichtig met wat je eet, (probeer coca cola met ijsklontjes te vermijden). Even wennen met al die Spice-food.

    Veel liefs,
    Phine

  • 03 November 2012 - 05:12

    Josephine Latumeten:

    Lieve Annemieke,

    Leuk verhaal. . . . . het gaat je goed. . . . ben wel zeker van. Bij het begin wees voorzichtig met wat je eet, (probeer coca cola met ijsklontjes te vermijden). Even wennen met al die Spice-food.

    Veel liefs,
    Phine

  • 03 November 2012 - 05:12

    Josephine Latumeten:

    Lieve Annemieke,

    Leuk verhaal. . . . . het gaat je goed. . . . ben wel zeker van. Bij het begin wees voorzichtig met wat je eet, (probeer coca cola met ijsklontjes te vermijden). Even wennen met al die Spice-food.

    Veel liefs,
    Phine

  • 03 November 2012 - 08:20

    Merel:

    Fijn om te lezen lieve Miek! Selemat Datang in Indonesia :)
    Gaat vanaf nu alleen nog maar genieten worden! Blijf je trouw volgen..
    Dikke zoen vanuit grauw Nederland!


  • 03 November 2012 - 08:23

    Frans Leusink:

    Start is gemaakt. Ga maar lekker genieten dit weekend, daarna aan de slag in het ziekenhuis. Heb je al verhalen gehoord over hard werken of is het allemaal zoals in de diverse co-assistenten series :) . Veel plezier.

  • 03 November 2012 - 08:32

    Willemijn:

    Oh jij bent zo trots op mij! Ik heb m gelezen! Haha.
    Veel plezier morgen! Geniet ervan! Liefs

  • 03 November 2012 - 08:52

    Marike:

    Wat fijn dat alles zo goed en makkelijk is verlopen! En wat leuk dat je gelijk een welkomstfeestje hebt gehad en toevallig dat dat meisje uit Nijmegen er ook nog was :) Veel plezier de komende dagen, geniet er goed van,

    Liefs, Marike

  • 03 November 2012 - 10:31

    Caroline:

    Hallo Annemieke , wat geweldig zijn dat je daar nu zit. Ik vind het ontzettend stoer van je . Heel veel plezier daar en of en toe ook nog beetje werken . XX

  • 03 November 2012 - 17:27

    Joëlle:

    Hee! Wat fijn dat alles zo soepeltjes is verlopen tijdens de vliegreis :) Leuk dat je meteen een welkomsfeestje kreeg! Succes met je stage komende week en vooral heel veel plezier en geniet er van he ;)! Gelukkig zie ik je nu precies over een maand weer! :) XX

  • 06 November 2012 - 07:33

    Josephine Latumeten:

    Lieve Annemieke,
    Ik zie dat mijn reactie (hetzelfde reactie tot 6 X) komt te voorschijnen. Geen flauw idee hoe dat kwam. Kun je ze weghalen ?
    Een fijne dag toegewenst,
    Phine

  • 07 November 2012 - 14:20

    Petra:

    hey lieverd!!!!

    wat fijn dat het allemaal tot nu toe bnog op rolletjes loopt..
    Hoop dat je nog veel plezier zal en mag beleven..
    we houden je in de gaten hihi ;)

    hele dikke kus ons

  • 08 November 2012 - 21:40

    Je Liefste Jongste Zusje Eliza!:

    Lief, lief, lief, liiieeeeeef zussie van me!

    Je bent nu al een week in Indonesië! Nog 7 maanden -1 week genieten!;)
    Je hielp vandaag met je eerste bevalling hoorde ik! spannend!
    Is de hitte een beetje te houden daar? Al verbrand?;P hiihi.

    Love youu!

    Xxxx heel veel liefs, kusjes en knuffeltjes
    van je liefste jongste zusje,
    Eliza <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier al mijn reisavonturen volgen! Vanaf 1 november begint mijn grote reis in Azië.

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 17751

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

01 November 2012 - 30 November -0001

Backpacken in Azië

Landen bezocht: